Saturday, August 23, 2008

Surau Permata Camar - Kami Mohon Maaf

20hb Ogos 2008, genap 17 minggu tempoh kontrak, tempoh masa yang diberikan kepada kontraktor bertanggungjawab bagi menyiapkan pembinaan surau Permata Camar. Malangnya pada tarikh tersebut, masih banyak lagi kerja-kerja yang masih belum siap. Mana silapnya?

Walaupun sebelum ini kita begitu yakin, pembinaan tersebut boleh disiapkan lebih awal daripada tempoh penyempurnaan, atas alasan mengejar kesempatan untuk digunakan pada awal Ramadhan, tapi nyata jangkaan serta telahan kita meleset.

Kita merencana dan Allah merencana. Dan Allah itu sebaik-baik perencana.

Meskipun kita terima hakikat ini, tetapi kami di dalam jawatankuasa pembangunan , merasakan sekadar menyerah keapada kehendak Ilahi tanpa merujuk kesilapan serta menanggungi akibat bukan cara kami berkhidmat untuk Islam.

Walaupun kini belum masanya bagi kita untuk menilai keberkesanan tindakan kami dengan menjalankan post mortem, agar kesilapan yang lalu tidak kami ulangi, namun kami ingin memastikan kesilapan ini dapat dibuat koreksi sesegera mungkin agar kelewatan ini dapat diminimakan.

Kami memohon maaf . Moga di awal Ramadhan tahun ini kami sempat bemuhasabah di dalam surau yang siap dibina terlewat kerana kesalahan kami...

No comments: